Manualul de Educație socială pentru clasa a V-a este aprobat la licitația organizată de Ministerul Educației în 2022. Manualul a fost realizat în concordanță cu Programa școlară pentru disciplina Educație socială – Gândire critică și drepturile copilului, aprobată prin OMEN nr. 3393/28.02.2017. Fiecare lecție este structurată pe cinci mari rubrici. 1. În rubrica „Descoperim” sunt prezentate câteva informații despre tema abordată, într-o manieră accesibilă, intuitivă și prietenoasă, cu suport grafic relevant, fără definiții lungi și invocându-se cunoștințele și experiența de viață a elevilor. 2. În rubrica „Înțelegem” sunt cuprinse activități de învățare care vizează competențe de identificare și înțelegere a sensului noțiunilor-cheie de la rubrica „Descoperim”. 3. Rubrica „Exprimăm opinii” conține activități de învățare care urmăresc sensibilizarea elevilor în legătură cu diverse cazuri de încălcare a drepturilor copilului și dezvoltarea competenței de formulare și exprimare a opiniei. 4. Rubrica „Argumentăm” conține activități de învățare de tip dezbatere care vizează competențe de argumentare, de contraargumentare sau de comparare a opiniilor. 5. Rubrica „Suntem activi” activități de învățare care presupun identificarea de soluții în echipă în cazuri de încălcare a drepturilor copilului sau pentru promovarea drepturilor și teme de portofoliu. Activitățile de învățare sunt concepute în acord cu principiul centrării pe competențe.
Nu există recenzii deocamdată.